کتاب تکنیک‌ها در شیمی معدنی Techniques in Inorganic Chemistry

63,000تومان

عنوان کتاب:Techniques in Inorganic Chemistry

نویسنده: John P. Fackler, Jr., Larry R. Falvello

انتشارات:CRC Press Inc

تاریخ انتشار:2010
ویرایش:اول
زبان: انگلیسی

نوع فایل:PDF

کتاب تکنیک‌ها در شیمی معدنی مجموعه مقالات متخصصان بین‌المللی است که روش‌های مدرن استفاده شده توسط دانشجویان تحقیقاتی و شیمی‌دانان برای مطالعه ویژگی‌ها و ساختارهای ترکیبات شیمیایی معدنی را توصیف می‌کنند.

کریستالوگرافی و روش‌های پراش

این کتاب با بررسی پیشرفت‌های کریستالوگرافی پرتو ایکس مولکول‌های کوچک آغاز می‌شود. سپس در مورد نگرش‌های کنونی نسبت به کریستالوگرافی و کاربردهای آن بحث می‌کند و چالش‌ها و چشم‌اندازهای آینده را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس توضیح می‌دهد که چگونه روش‌های ابتدایی پراش پودر پرتو ایکس (XRPD) برای تعیین ساختار استفاده می‌شوند، سپس با بحث‌هایی در مورد پیرازولات فلزی، ایمیدازولات فلزی و پیریمیدینولات فلزی ادامه می‌یابد. در نهایت توضیحی از پراش نوترونی کریستال تک‌بلوری به عنوان یک تکنیک ساختاری قدرتمند ارائه می‌دهد.
شیمی کوانتوم

با توجه به محبوبیت محاسبات تابعی چگالی، کتاب شامل یک فصل است که بر روی شیمی کوانتوم تمرکز دارد. این فصل روش‌های محاسباتی جدید را بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه این روش‌ها می‌توانند برای حل یک دسته گسترده از مسائل واقعی مواجهه شده در زمینه شیمی معدنی و به ویژه در شیمی فلزات واسطه به کار گرفته شوند. همچنین توضیح می‌دهد که چگونه از روش‌های شیمی کوانتومی برای تعیین ساختار مولکولی، واکنش‌پذیری و طیف ترکیبات هماهنگی و ارگانومتالیک استفاده هوشمندانه می‌شود.
اسپکتروسکوپی

سرانجام، این کتاب به روش‌های اسپکتروسکوپی مهم می‌پردازد. ابتدا آزمایشات NMR، اثر Overhauser هسته‌ای بین‌مولکولی (NOE) و آزمایشات پخش را توضیح می‌دهد و نمونه‌هایی ارائه می‌دهد که جنبه‌های نظری را نشان می‌دهند. فصل آخر به خلاصه‌ای از کار تجربی و نظری اخیر در مورد اثرات فشار بر طیف‌های d-d و لومینسانس ترکیبات فلزات واسطه می‌پردازد.

این کتاب که مجموعه ای از مقالات انتخابی در مورد شیمی معدنی است، یک کتاب جامع از مجموعه‌ تکنیک‌های موجود در جعبه ابزار پژوهشگران است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب تکنیک‌ها در شیمی معدنی Techniques in Inorganic Chemistry”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
WeCreativez WhatsApp Support
سلام. میتونم کمکتون کنم؟