شیمی چیست و شیمی دان‌ها چه می کنند؟

شیمی مطالعه ماده، انرژی و فعل و انفعالات بین آنها است. این تعریف برای فیزیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیمی و فیزیک از تخصص های علوم پایه هستند. شیمی متمرکز بر خواص مواد و فعل و انفعالات بین انواع مواد مختلف به ویژه واکنش هایی است که الکترون را درگیر می کنند. فیزیک تمرکز بیشتری روی بخش هسته اتم و قلمرو اتمی دارد. در واقع فیزیک و شیمی دو روی یک سکه هستند. اگر می‌خواهید با اهمیت علم شیمی و کاربردهای آن آشنا شوید در این مقاله با ما همراه شوید.

word image 35 -

چرا شیمی بخوانیم؟

زیرا درک شیمی به شما کمک می کند تا دنیای اطراف خود را درک کنید.. هر آنچه را که می توانید لمس یا مزه یا بو کنید یک ماده شیمیایی است. هنگامی که شما شیمی می خوانید ، چگونگی انجام فرآیندها را می فهمید. فوق العاده هیجان انگیز است که بتوانید کارها و فرآیندهای روزمره را درک کنید ، مانند اینکه چرا مواد شوینده لباس در آب گرم عملکرد بهتری دارند یا چگونه جوش شیرین کار می کند و یا چرا همه مسکن ها به یک اندازه سردرد را تسکین نمیدهند. اگر با شیمی آشنا باشید، می توانید محصولات روزمره ای که استفاده می کنید با دانش انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید

چه رشته هایی از شیمی استفاده می کنند؟

علم شیمی در اکثر رشته ها مورد نیاز است ، اما بیشتر در علوم پایه و پزشکی معمولا استفاده می شود. شیمی دانان ، فیزیکدانان ، زیست شناسان و مهندسان شیمی بایستی بایستی شیمی بیاموزند. پزشکان ، پرستاران ، دندانپزشکان ، داروسازان ، فیزیوتراپی ها و دامپزشکان همه دوره های شیمی را می گذرانند. معلمان علوم ، آتش نشانان، تولید کنندگان تجهیزات آتش بازی و طیف گسترده ای از مشاغل علم شیمی یاد می گیرند..

شیمی دانها چه کاری انجام می دهند؟

شیمیدانها در زمینه های مختلف مشغول به کار می‌شوند. برخی از شیمی دانان در آزمایشگاه ، در یک محیط تحقیقاتی کار می کنند و فرضیه ها را آزمایش می کنند و محصولات جدید تولید میکنند. شیمی دانان محاسباتی با استفاده از سیستم های کامپیوتری به تولید نظریه ها و مدل ها یا پیش بینی واکنش ها می‌پردازند. برخی کارخانه‌ها برای تولید و کنترل کیفیت محصولات خود نیازمند حضور متخصصین شیمی هستند. بعضی از شیمیدان ها می نویسند. برخی از شیمی دانان تدریس می کنند. به طور کلی گزینه های شغلی گسترده ای برای شیمیدان‌ها وجود دارد.

از کجا می توانم اطلاعات شیمی بدست آورم؟

منابع مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها اطلاعات بسیار جامعی از علم شیمی به دست آورید. یک نقطه شروع خوب استفاده از کتابخانه و کتاب های مرجع و هندبوک های شیمی است. همچنین شما با استفاده از یک موتور جستجو ، مانند Google می‌توانید در مورد موضوعی که مورد علاقه شماست جستجو کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
WeCreativez WhatsApp Support
سلام. میتونم کمکتون کنم؟